Blomstrende vår

Blomstrende vår

tirsdag 14. januar 2014

Vel anvendte penger?!

I dag har jeg hatt en liten bytur. Snøen lå fjærlett i gatene, temperaturen var deilig og kjære tre bein humpet rundt i gatene.. Etter en kaffe på kafeen og med en pose full av bokskatter fra biblioteket, fikk jeg tak i hva jeg trengte og ønsket meg. En ny hårbørste!
Det ble en Tangle teezer (takk for tipset Trine!), som er helt fantastisk å greie håret med. På dagens kveldstell var det ingen jenter som ropte og hylte, mens jeg prøvde å få ut de verste flokene. Guttungen ble helt salig når jeg greide han og Mannen likeså, selv har jeg ordnet mye med håret i kveld ;)
Har hørt så mye skryt om Moroccanoil, så da prøver vi ut en slik oljemikstur, slik at Barbiedukke-hår blir et fremmedord i dette huset.
Den gamle børsten ble i sin tid kjøpt på Swindons mest besøkte butikk, Poundland, og har den siste måneden blitt holdt litt sånn håpløst i sammen med en strikk. Det var en fryd å få kastet den.

Egentlig ganske så korttenkt og tåpelig av meg å gå hen å kjøpe flotte hårprodukter nå, for hvis det går som jeg har blitt forespeilet, så venter det meg cellegiftbehandling om bare noen få uker. Så mye gufne bivirkninger som den medisinen kan gi, så ser jeg ikke akkurat frem til det. Liksom ikke sånne planer jeg hadde for 2014..
Men jeg vet ikke hva fremtiden vil bringe og orker ikke bruker mye tid og energi på noe som kanskje ikke vil komme til å skje, derfor velger jeg å se på det med naive øyne og ikke google noe som helst (!!), mens jeg børster mitt lange hår fritt for floker..
God kveld i stuen! :)

2 kommentarer: