Blomstrende vår

Blomstrende vår

onsdag 1. januar 2014

Slutten på noe gammelt, starten på noe nytt.

Det er noe helt spesielt med nyttårsaften. 
Den lukker og åpner dører, bringer håp og tro om fremtiden, samtidig som en epoke er forbi. Den siste dagen i året 2013, og den får meg til å se bakover på året som har gått. Et år som ble alt annet enn det jeg kunne forestilt meg for nøyaktig ett år siden, på forrige nyttårsaften..


I kveld pyntet vi bordet med sølvstjerner, vårt fineste porselen og de vakreste glass (dog nå har vi ett mindre... ), hvite blomster og masse levende lys. 
Kompis fikk også bordet sitt tidsriktig dekorert ;)

Rundt bordet samlet vi gode venner og familie, til en hyggelig stund, med som alltid smakfull mat ;)

Vi er velsignet med tre barn som alle tre har et godt sovehjerte, så når det knittret og knattret som verst rundt husveggene her, lå de alle tre fint og sov. Ser ikke helt vitsen med å holde ungene våkne eller vekke de til midnatt (vi får jo bare trøtte barn i morgen..), så da er det hyggeligere å tenne litt stjerneskudd og smelle av noe fyrverkeri tidligere på kvelden.

Noen vil kanskje hevde at 2013 må ha vært det verste året jeg noen gang har opplevd.
De tar feil.


2013 har vært et år fullt av velsignelser og bønnesvar, takknemlighet og glede, latter og smil, men tross alt dette positive ville jeg vel egentlig ikke gjennopplevd året på nytt, hvis det var mulig...
Takk for alle oppmuntrende meldinger, telefoner, kort, blomster og gaver som har kommet til meg i en jevn strøm hele året igjennom. Takk for alle som sender gode tanker, ønsker om gode dager, at jeg skal bli helbredet og daglig løfter meg fremfor Gud i bønn, eller legger en lapp og tenner et lys i vinduet for meg. 

Jeg håper og tror at 2014 vil bli et godt år, på mange måter.

Godt nytt år. Og takk for det gamla.

2 kommentarer:

  1. <3 godt nyttår til deg og dine, Dagrun.
    Ønsker deg alt godt for 2014 og positive og gode nyheter og opplevelser i dette året!

    "Herren velsigne deg, og bevare deg, Herren la sitt ansikt lyse over deg og være deg nådig. Herren løfte sitt åsyn på deg og gi deg fred!"

    klem fra Monica

    SvarSlett