Blomstrende vår

Blomstrende vår

torsdag 2. januar 2014

One year ago...

Hmmm... Det er noe rart med meg og datoer. Noen datoer sitter som spikret og gjerne ett år etter en spesiell hendelse kan jeg oppleve den time for time. Ta for eksempel barna mine sine ett års dager, da har jeg tenkt "for akkurat ett år siden så.. var jeg bare gravid, hadde jeg mega møkkavondt, fikk jeg en liten jente (to ganger) / liten gutt (en gang) opp på magen min, viste vi frem vår nye skatt til resten av familien.." Sånn driver jeg å tenker mens ballonger blir blåst opp, kaker blir pyntet med ett lys, gaver blir pakket opp og skravla sitter løst.

Nå om dagen er jeg i samme modus, dog ikke så positivt.

I dag har det vært planleggingsdag i barnehagen, som alle andre 2.januar'r tidligere år.

I dag, er det akkurat ett år siden jeg våknet opp på natta og nakken min var knekt. Noen timer senere klarte jeg ikke å komme meg ut av senga for å trøste lillemann, og ble hentet av ambulanse. 
Da startet det hele. 
I morgen, er det ett år siden første CT ble tatt. Det har blitt mange CT- og MRbilder siden det.
Om en uke, er det ett år siden jeg fikk beskjed fra fastlegen min at jeg hadde kreft.
Om to uker, er det ett år siden jeg kom inn til Radiumhospitalet for behandling.

Kommer nok til å være i kontakt med ganske mange minner, følelser og tanker som jeg trodde var gjemt og glemt nede i en liten skuff. Men skuffen er ikke låst, så den vil bli åpnet..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar