Blomstrende vår

Blomstrende vår

torsdag 15. mars 2012

Eksplosjon -sakte, men sikkert.

Idag morges så jeg at Øyeblikk-jentene annonserte en konkurranse om stilleben, en hyllest til stille liv med naturlige elementer og gjerne hverdagslige ting ( sånn som blomster i en vase, frukt på et fat og flott arrangert jaktelementer). Så gikk jeg inn på badet og ble møtt av mitt hverdags stilleben. En skittentøyskurv så overfylt at klærne nesten faller ned i badekaret. Og da min kjære datter på 1 meter kom med følgende kommentar; " Oj! Nå var det kjempehøyt med klær!!" så visste jeg at dagen min ville inneholde i hvertfall en klesvask. I et hektisk liv så skulle en nesten ikke tro at det var noe som gikk stille for seg, men den kleshaugen vokser i et sakte, men sikkert tempo til den plutselig eksploderer!!! og det er ingen vei utenom. Så der NIB dommerne (Norske Interiørblogger) mest sannsynlig får mange bilder av en Buddha, litt røkelse, levende lys og friske blomster, så er sånne stilleben sjelden å finne i min hverdag. Og sånn tror jeg det er for de fleste som blogger. Man er oftere "fanget" av de kjedelige og hverdagslige gjøremål, og bruker lite tid på grundig lesing av glansede blader i lysskinnet av et overpriset kubbelys.. Men det kan jo hende at det bare er jeg som må bruke unødvendig mye av min tid på klesvask ( fra sortering, vasking, opphenging, brette de og legge på plass), plukke opp "forlagte" leker, skrubbing av inntørket prim fra kjøkkenbordet, og så videre...

16 kommentarer:

  1. Haha, dette var spennende! Teksten helt fantastisk!
    Tusen takk for ditt bidrag!
    Hilsen fra Øyeblikkjentene

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at teksten min berømmes:)
      Det er liksom bare sånn jeg skriver...

      Slett
  2. hihi fantastisk bidrag! :)
    Lykke til!

    SvarSlett
  3. Herlig! Det er jo virkelig det mest naturlige stilleben som finnes i en familie med futt. :)
    Jeg kan faktisk ha en hverdag med både røkelse, glansede blader, men med et billig te-eller kubbelys. Grunn? Singel med voksne barn. Da er det fullt mulig. ;)

    Lykke til fra Huldra :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da jeg vet jeg at om typp 20 år så vil jeg kunne ha tid til å nyte mine glansede interiørblader:) Det verste er vel at en sånn tanke får meg til å nesten ville spare på bladene ennå noen år. Så kan jeg lese årets must i 2030... deprimerende.

      Slett
  4. Herligt! Så enkelt kan det være! Beste hittil! :-) Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvis man tenker etter så har man vel et slags stileben hvor som helst i huset. Meen...kanskje ikke akkurat den grå pølsa i kjøleskapet, som lever sitt eget liv.

      Slett
  5. Morsomt bidrag! Kjenner meg igjen:-) Men vårt rot er nok ikkje så dekorativt som ditt, meir som ei slagmark....

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel... kamera fanger heldigvis ikke alt:) Innen neste helg, så skal badet være vasket, viktig å ikke sette seg mål som en ikke kan klare.

      Slett
  6. haha - jeg heier på deg! Lykke til:)

    God lørdagskveld!
    Heidi

    SvarSlett
  7. Herlig bilde :)
    Jeg deltar også i denne konkurransen, og ser at mitt bilde skiller seg litt ut fra de andre lyse og sommerfriske bildene ;) Men alikevel av "normale" gjenstander da ;D

    Ditt bilde var helt fantastisk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Og ser du hvordan jeg og har noen stearinlys og blomster i bakgrunnen, som matcher skittentøyskurven?!
      Lysene blir tent når jeg vasker, men ellers så støver de ned (innkjøpt julen 2009...)

      Slett
  8. Fantastisk beskrivende og bra stilleben!!!! Lykke til i konkurransen :)

    SvarSlett
  9. haha, for et ærlig bidrag!! Jeg liker det!!

    SvarSlett