Blomstrende vår

Blomstrende vår

tirsdag 29. januar 2013

Jeg logger ut...

Akkurat nå brytes kroppen min ned. Ryggraden, det sterkeste som skal holde alt annet oppe. Rak, rett, smidig og stødig skal den stå der og passe på at alt i kroppen henger sammen. Med kraftig stråling, medisiner og noe som føles som arkeologiske utgravninger skal alt mitt rusk raskes sammen og føres bort. Det skal skrapes, tømmes og tæres, før kroppen skal gi seg tid til å bygge opp alt fra bunnen igjen.

Jeg har hørt det bli sagt at en sommerfugl kan fly selvom 70 prosent av vingene er ødelagt. Det lover godt med tanke på at min helbredelse. Langt inni kroppen min er det store skader, men det er et godt håp om at det skal bli bra igjen. Og jeg kan flakse likeglad omkring som hvilken som helst annen sommerfugl.

Det er bare så synd at det er en stund til, for akkurat nå er det bare vondt. Det er vondt å kjenne en sånn dunkende vedvarende smerte, langt inne i meg. Det brenner.. Kan formelig kjenne hvordan kreftceller river og sliter i meg og egentlig ikke vil slippe taket. Det gjør meg sliten, ufattelig sliten. Så nå trenger jeg hvile.

Inntil krefter og overskudd er tilbake igjen.. God kveld.

6 kommentarer:

  1. Kjære Dagrunn
    Det er mammamen til Silje Hylland Eriksen som
    sender deg noen varme tanker. Silje ringte å fortalte hva som hadde skjedd med deg og siden den dagen har jeg tenkt masse på deg.
    Synes du er sterk og reflererer så flott i den tiden du er inne i. Dette kommer du til å klare men det blir mange harde tak.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk.
      Ja, det kommer til å bli tøft, men jeg skal klare det. For selvom det gjør vondt nå, så er det bare midlertidig og etterpå så skal og må det jo bli bra igjen. Det er det som er målet mitt.

      Slett
  2. Kjære Dagrunn!
    Du er i mine tanker og bønner hver dag, kjære tapre mor og kvinne <3
    Vennlig hilsen Trine L. Skogrand.

    SvarSlett
  3. Kjære Dagrunn!
    Du er i tankene mine hver dag. Jeg er så utrolig imponert av hvordan du klarer å formidle det vonde du er igjennom på en så vakker måte. Du er en stor ordkunstner i tillegg til dine andre kunstneriske talenter.Jeg, og også dine "gamle" kollegaer på Servicetorget føler så inderlig med deg og ønsker deg lykke til i den tøffe tiden du har forann deg. Jeg sender også varme og gode tanker til din mann og dine nydelige barn. Dette klarer du Dagrunn.
    Mange gode hilsen fra Ellen

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Ellen.
      Det er så hyggelig å høre at måten jeg skriver på faller sånn i smak -for jeg bare skriver... Hyggelig at dere tenker på oss alle sammen, for det har jo ikke bare rammet meg. Gode klemmer Dagrun:)

      Slett