Blomstrende vår

Blomstrende vår

torsdag 17. oktober 2013

Hjemme igjen..

Det er så utrolig deilig å sitte her hjemme i et stille hus, fyr på peisen og nyplukket pynt på bordet. Barna våknet tidlig idag og selvom vi lå og koste oss i senga så kjenner jeg at det snart er på tide å legge meg inn under dyna igjen.

Jeg er så heldig å få noen rolige måneder hjemme, før jeg om en stund igjen pakker kofferten min og tar turen inn for etterkontroll. Har lært at det er alltid greit å pakke med litt ekstra skift, for en vet aldri hva som skjer, men også denne gangen legger jeg mest tilbake i klesskapet, istedenfor i skittentøyskurven. Nå kan jeg se fremover uten klump i magen og med skuldrene senket, men jeg ønsker nok helst å fokusere på dagen som er i dag. 

I bladhyllene begynner det å komme mange magasiner om jul. Jeg har vært på nippet til å kjøpe med meg noen, men tatt meg i det. Istedenfor å bare se frem mot det som skal komme, gleder jeg meg over det som er nå. Fargesprakende trær, deilig utetemperatur og alt det flotte man kan plukke med seg fra naturen -før snøen kommer og legger et hvit teppe over det hele. Jo lenger vinteren holder seg vekke, jo lenger tid har vi på å få gjort alle de må-nødt-til-å-få-gjort-før-snøen-oppgaver.. Er vi riktig så heldige så kan vi i løpet av helgen få tatt oss en tur i skogen. Plukke litt kongler, mose, løv, stener og de siste blomstene..

I går kveld måtte vi bare feire litt:) 
Så da ble det champagne på en onsdag! 
Hurra for gode resultater :)

3 kommentarer:

  1. Hurra, Dagrun :D

    SvarSlett
  2. Kirste Oppebøen17 oktober, 2013 15:37

    Hurra Dagrunn. Viktig å leve i nuet. :-). Tenker på dere. Masse klemmer fra Kirsten

    SvarSlett
  3. Så godt å høre!! Og takk for påminningen om å leve i nuet, kloke deg!

    Klem fra Hanne

    SvarSlett