Blomstrende vår

Blomstrende vår

mandag 9. september 2013

Rødt, blått, gult eller grønt?!

Etter å ha utført dagens tidlige plikter (stelle tre barn, pakke tre bager for en ny barnehageuke, kjøre de avgårde) så var jeg innom gamlehjemmet og gjorde min samfunnsplikt. Min stemme er gitt og så får jeg bare håpe at min stemme blir hørt og at flere valgte som meg ;)

Er egentlig ganske så spent over resultatet som kommer til å komme i løpet av kvelden og natten. Sist gang var jeg så overbevist om at det ble borgerlig flertall der jeg hørte på radioen og kokte plommesyltetøy, mens den lille jenta mi sov så søtt. Alle hadde jo sagt at Stoltenberg fikk ikke en ny fireårsperiode, men så ble det sannelig rødgrønt enda en gang. Man kan ikke ta noe for gitt før alle stemmene er telt opp, og forhåpentligvis regnet riktig. (Sist var det jo takket være en nøyaktig matematiker at Geir Bekkevold fikk plass på Stortinget..) Nå kommer jeg nok ikke til å lage noe syltetøy, men heller følge spent med på tvsendingene mens tre små barn forhåpentligvis (krysse fingre, krysse fingre) sover godt i andre etasje.

I løpet av helgen har en ny krok kommet på plass. 
Lekegrinden som ble satt opp som en beskyttende binge for den lille babyen vår, har nå etter over et års bruk endt opp som en kubikkmeter stor lekekasse med lite plass til en ålende gutt. Så lekegrinden er pakket vekk, solgt og snart blir den hentet. Og vi har fått en ny koselig krok med deilig lenestol, bord, leselampe og god utsikt til peisen. Passer perfekt for sesongen som ligger foran oss:)

Med gigantiske buser, ukontrollerte nys og et forstøverapparat som går for fullt her i huset, så er det bare å bunkre opp sin egen kropp med de gode ting. To skiver stappfulle med omega3, en av dagenes fem grønne og en kopp med fersk ingefærte. 
Når maten er fortært, en klesvask er satt på, så skal mobilen skrus av og jeg skal smyge meg under dyna for noen timer dyrbar søvn.
God mandag videre og godt valg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar