Blomstrende vår

Blomstrende vår

fredag 13. september 2013

Et frø er sådd:)

Blandt røde hyller fulle av tynne, tykke, tunge, lettleste, utenlandske, illustrerte, surrealistiske, spennende, triste, morsomme bøker ble det i går sådd et frø.

Under skrivekurset som ble holdt på Rjukan bibliotek ved Aasne Linnestå lærte jeg utrolig mye. Jeg ble undervist i flere teknikker for hvordan man kan skrive fortellinger eller dikt, men det viktigste jeg oppdaget var at dette var veldig givende og jeg var sulten på mer. 

Det er ikke alltid så viktig å bruke de lange flotte setningene med intrikate vendinger og stemninger, noen ganger kan det være best å skrape det helt ned til beinet. Har alltid vært litt skeptisk til dikt, for jeg er så elendig på rim, men haiku (japansk diktform fra 1100-tallet) passet meg bra.

Her kommer mitt Haiku-dikt:

Rød blomsterkrans
sommerfuglen flyr
mot Gud.

Tolk det som du vil, men funder litt over det og gi meg "svaret". Kult å se om det stemmer med det jeg tenkte på.. :)

Nå ligger jeg i sengen og leser setninger både en og to ganger, tenker, funderer og drømmer meg bort. Ikke bare til bokens fantasiverden, men også til den drømmen som jeg ikke visste jeg hadde inni meg. 

Drømmen om en dag å se min egen bok stå der til salgs. 
God å ta på, fin å se til, mindblowing illustrasjoner, tekst som leseren ønsker å komme tilbake til og med det usedvanlige navnet mitt, preget på forside, med gull. 
En dag, ja en dag hadde det vært gøy om jeg kunne høste fruktene av frøet som ble sådd i går.

Tusen takk til Aasne for en fantastisk flott kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar