Blomstrende vår

Blomstrende vår

fredag 23. desember 2011

Den lille julaften.

Huset er helt stille. Den eneste lyd jeg hører er peisen som knepper av all varmen den har sendt ut i dag. Juletreet stråler av lys, med kuler, fugler, engler, stjerner og andre nydelige ting som sammen gjør et vakkert tre. Under treet ligger det allerede flere pakker og mer komme det i morgen. Og denne julen tror jeg må være den første da jeg ikke kjenner noe kribling og spenning i forhold til gavene. Jeg gleder meg bare masse til å høre og se reaksjonene på de gaver som vi gir. Håper alt faller i smak:) I kjelleren står masse mat og drikke, gryter med klargjort mat og deilig frukt. Kjøleskapet bugner og jeg gleder meg til å stelle i stand for alle gjestene våre. I år skal vi prøve oss på noe nytt; hjemmelaget surkål og hvitvinsgløgg ( skal ikke nytes samtidig...) så det blir spennende å se om vi får det til... Før Gull gikk og la seg ikveld gikk hun ned i kjelleren og satte den tomme godteposen foran feieluka, og imorgen tidlig skal hun ned og se om nissen har vært der. Jeg tror han bare venter på at jeg skal komme meg i seng, slik at han kan få gjort jobben sin;) og det er vel virkelig på tide å legge seg nå, for det er imorgen den store dagen er, hvor mammaen vil være 100% tilstede og ikke sovne på sofaen. Håper advent har vært god for deg og at du har kjent en ro og glede over ventetiden som nå går mot slutten. Jeg er tilfreds med å ha så stålkontroll før et 10 personsselskap og gleder meg over å feire Jesus sin bursdag imorgen. Den aller aller største i universet kom til vår jord, født i en skitten og guffen stall der hygieniske krav var totalt borte. Tenk å kunne stole så blindt og herlig på Gud som Maria gjorde, hun var jo bare som et lite barn som selv skulle bli med barn. Slippe alle bekymringer og stress, legge alt fremfor Gud og bare vite at Han fikser det. Fredelig jul, hvorenn i verden du skal feire den:)

1 kommentar:

  1. Høres ut som alt er på stell og at det ligger til rette for en herlig julefeiring! Her er ting under noenlunde kontroll, resten tar vi i morgen:) Pappa, svigerforeldrene og svigerinnene mine kommer til oss. Håper dere får en kjempekoselig jul, og takk for fint julekort! klem fra Silje.

    SvarSlett