Blomstrende vår

Blomstrende vår

torsdag 15. desember 2011

Årets juleblomster.

Egentlig lite vits å rydde og vaske kjøkkenet før en setter igang med beplantning, men til mitt forsvar så hadde jeg ikke tenkt til å ta alle nå, bare litt... Men løker ble satt i glass og grantrærne ble plantet sammen med andre, før mose og pynt kom på. Egentlig litt kjedelig å bare sette de ned i kjellertrappa, men så blir det så mye kosligere å sette alt frem igjen når huset er ryddet og vasket. Det blir grantrær på utetrappa, inne i trappa, oppe, på kjøkkenet og stuebordet. Alle litt forskjellige i både størrelse og pynt, men tilsammen tror jeg at vi vil få god julestemmning her i heimen. Svibler er en favoritt hos meg til jul, billig og enkel blomst som en kna gjøre mye ut av. Litt mose, litt pynt, puttet godt nedi et Norgesglass og vips så er en kjedelig løk blitt ganske så feststemt. En annen juleblomst som jeg bare må ha er azalea, og da hvit azalea. To store og flotte blomster er kjøpt inn, en skal pynte opp på kjøkkenet mens den andre er det nesten litt nyttårsstemmning over, der den står i disko-speil-potteskjuleren min:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar