Blomstrende vår

Blomstrende vår

søndag 30. oktober 2011

Dagens fangst.

På spisebordet står ett brett med grankongler, i kjelleren står ett brett med mose. Det ene skal tørke og det andre må for all del ikke tørke ut... Jeg er litt vel tidlig ute til juledekorering, men så gidder jeg ikke å bruke masse penger på Mestergrønn, når jeg så lett kunne ha funnet det i naturen på høsten. Det kalles gjenbruk og å være litt smart. Men ikke få panikk, jeg er ikke sånn superklar for jul.
For meg er det ennå høst og hele desember er advent og ventetid, jula er ikke før på julaften:) Derfor spiste vi igår kveld lam og ikke det alle butikkene bugnet av, nemlig pinnekjøtt og ribbe. Hvis man spiser og gjør alt det julete nå, så blir det jo ikke noe stas til jul...
Derfor koser vi oss med høsten og at det fremdeles er hyggelige temperaturer ute, før det blir hvitt, kaldt og mørkt. Og siden jeg tenker på fremtiden...de konglene som ikke er noe fine, blir slengt i vedkassa til opptenning:)
En liten juleting, jeg kjøpte den perfekte julegaven til "lillesøsteren" min igår:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar