Blomstrende vår

Blomstrende vår

fredag 21. oktober 2011

Jammen meg på tide!

Jeg vet ikke hva jeg som har kommet over meg de siste dagene, men jeg har vært helt hekta på å vaske! (Må sannelig få ristet av meg dette uvante...) Jeg har rydda, vaska støv (på alle flater!), flytta rundt på planter, ordnet med lys dekorering og idag var jeg kommet til vaskedelen. Jeg liker virkelig ikke å vaske gulver, men når gulvene ser slik ut;FØR og ETTER
sååå er det ikke annet å gjøre enn å ta frem skurebørsten og klut. Jeg skurer med vann tilsatt Ajax sin "Super-power"-såpe, men mot det generelt møkkete gulvet vårt så er det kun litt Jif skurekrem som funker. (Vet ikke om det er så bra for gulvet, men det blir i det minste rent og fritt for fettfargeflekker) Før jeg tørker over med gulvkluten...
Og mens jeg ligger der på alle fire så priser jeg meg nok en gang for at vi ikke gikk for olja gulver, men innser at hvitkalkede gulv ikke passer helt til vårt hverdagsliv. En gang har jeg hatt et perfekt gulv. Det var badet på Notodden, det hadde fliser (ikke fan, meen..) i sjatteringer av hybelkanin-grå. Perfekt for meg:) Det som er fint med et slikt gulv som jeg har skrubbet og skurt på idag er jo det faktum at det er veldig lett å se hvor jeg har vasket og hva som gjenstår. Og etter 3,5 timer og 5 slike bøtter så vet jeg at det er rent rundt omkring:)
Orkideene er plassert rundt omkring i stuene, treet på badet er blitt byttet ut med en grafisk gren (som ikke bryr seg om den verken får lys eller vann) og årets vedkurv er en av sinkbaljene jeg kjøpte på auksjon. Fjorårets vedkurv (en stor brødkasse fra Jelsa Bakeri) skal sammen med den hakke større kassen komme til heder og ære oppe på kontor/gjeste-/roterommet vårt. Kanskje jeg skal lagre litt dyner og sånn oppi de?! Som du sikkert ser, bildet ble tatt før jeg var helt ferdig med gulvvasken. Ha en god fredag!
Jeg skal prøve å overbevise Gull om at det er natta og hun fint kan klare å sove uten nanne... Wish me luck.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar