Blomstrende vår

Blomstrende vår

fredag 16. mars 2012

Det spirer og gror:)

Beklager at det blir så voldsomt mye skriverier om sol, men etter nesten 6 mnder uten, så er jeg nå så lykkelig over hver eneste solstråle som finner veien til meg:) Egentlig så burde jeg jo åpne alle vinduer, slenge dyner ut til lufting og få renska godt opp. Meeen... det er så mye hyggeligere å være ute, plante litt i krukker og gjøre det trivelig på trappa. Etter en liten runde rundt i hagen (plukke opp småsøppel som snøen skjulte, fjerne fugleneket og se at ukens gjøremål innebærer raking av plen...) så fant jeg for det første ut at det er alt for seint å klippe ned klatreplantene, for det har kommet skudd!! og hvis plantene får hele seks måneder med vokseperiode, så kan de kanskje bli kjempestore i år og dekke det stygge gamle flettverksgjerdet:) Gjerdet skal stå, for noe gammelt må man bevare, men det blir flott å slippe å se rett på naboens ustelte og glemte ugressfelt. I den ene lune og varme kroken vår, som jeg i begynnelsen tenkte skulle bli den perfekte frokostplassen, skyter det fullt av spirer opp fra bakken:) Husker ikke helt hva vi plantet der, for Gull og jeg gikk litt bananas i høst og kjøpte løk over måte, men det har tydeligvis overlevd vinteren:) Så er det bare å se om Magnoliatreet aller innerst i kroken også har klart den kalde vinteren.. Siden Gaustatoppen snart skygger for solen, så må jeg bare gripe sjansen og sitte ute og nyte den:)

Ha en strålende fredag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar