Blomstrende vår

Blomstrende vår

torsdag 15. mai 2014

Et opphold er over.

Etter seksten dager i Oslo var det veldig deilig å komme hjem i går. Drosjesjåføren ble helt trollbundet av det vakre landskapet han kjørte i, og ja det er vakkert i Telemark. 

Jeg har vært til behandling på sykehuset i Oslo. En behandling jeg håper vil fungere,  svar vil jeg få om noen uker..
Hatt mine daglige runder på denne steinharde benken, umåtelig fascinert over at det faktisk går ann og at det blir så presist. 
Er det noe som er sikkert så er det at det er kjedelig å være på sykehus. 
Men disse (og andre på avdelingen) har gjort det mer levelig. Vi har spist de fleste måltider i sammen, reist på utflukt til CCVest i sammen og vært på konsert med Siri Nilsen. 

Jeg er også så heldig å ha mye familie og venner i Oslo som har kjørt meg rundt
(Her tante på nittien i full fart på ring 3)
Tatt meg med ut for å spise, sånn at jeg faktisk fikk i meg noe middagsmat..
Og etter denne turen på Sagene lunsjbar ble det biltur i Maridalen. 
Med plukking av hvitveis til slutt. 
En søndag kom mor og far inn på besøk. En dag med mye kjøring på kryss og tvers av Oslo.
Først møttes vi ved Ullevål Hageby, før vi reiste på kunstutstilling på Kjelsås. 
Etter litt improvisert jazzmusikk ble vi sultne. Reiste helt til Bygdøy, før vi endte opp på Smalhans på St. Hanshaugen. 
Ikke et dårlig valg. 

Jeg har vært hjemme hos folk for koselige stunder,
det ene stedet som var under oppussing gav meg mye inspirasjon 
Sjekk det nydelige gulvet!!
Men jeg har også vært heldig å fått låne en leilighet, et lite fristed med god kaffe
Men mest av alt muligheten for at familien kunne komme inn en langhelg. Fikk oss noen timer i Frognerparken, da ikke statuer, men lekeplassen. 
Men besøket var så lenge siden at Mammahjerte blødde av lengsel på slutten.
 Da var det helt eventyrlig godt å komme hjem, bli møtt med klem etter klem og timer med "Se her nå mamma. Se", men det var litt utfordrende når alle tre ville ha min fulle oppmerksomhet hele tiden. 
Kvelden ble avsluttet med deilig kake. "Nesten bursdag for Mamma da.."

Nå skal det bli godt å bare være hjemme. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar