Blomstrende vår

Blomstrende vår

mandag 7. november 2011

Så vakkert at det gjør vondt.

Min søster har utfordret meg til å tenke ut en flott gave til 30årsdagen. Noe som alle kan være med på og som jeg kan ha resten av mitt liv. Jeg tenkte på "overraskelse-oppussing" av huset vårt, men det var ikke hun med på. Det måtte være noe jeg kunne ta med meg hvis jeg flytter og som betyr mye for meg. I London dumpet vi over en utstilling av Steve McCurry. Fantastisk fotograf med slående bilder. Det som slo meg rett i magen var dette: "Mother and child at car window, Bombay, India, 1993." Jeg kjenner tårene presser på og klumpen i halsen vokser når jeg ser dette motivet. Hvor mange ganger har jeg ikke opplevd akkurat dette, og bare sagt nei til bønnene om en rupi?! Tror det er viktig å også ha bilder som gir deg dårlig samvittighet og som får en til å revurdere sine egen valg, oppe på veggen. Livet og ihvertfall verden er ikke en drøm på en lyserosa sky..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar