Blomstrende vår

Blomstrende vår

tirsdag 29. november 2011

Gibraltar

er vel kanskje ikke et sted jeg vil anbefale folk å svinge innom, for det er nesten som et engelsk Svinesund -midt i alt det spanske. Men The Rock skiller seg virkelig ut i landskapet og det har en fasinerende krigshistorie. Apene derimot var jeg ikke videre glad i, hverken å se på eller stifte nærmere bekjentskap med. Afrika kan skimtes over huset til venstre, og over kikkerten til høyre er Spania. Siden nå dette er et lite England ved Middelhavet, så var det selvsagt Bobbies, røde telefonbokser, valutaen er pund og de hadde engelske butikker der; Marks&Spencer, Evans, Peacock og min elskede Monsoon:) Håpte på en tur inn dit, for det hadde jo vært stas med en julekjole derfra;) Det ble handlet, men det er ikke mammaen som skal smykke seg med lekker kjole fra Monsoon... Det er det mine kjære jenter som skal. Med vakre Monsoon-detaljer, slik som bare de kan og som alle andre merker faller pladask igjennom på. Bare... kjære Gull, vær så snill og ikke klin inn din vakre kjole med et eller annet som blir umulig å få av og heller ikke motsi meg når jeg bestemmer at til denne kjolen hører ikke flekkete ullongs til.. Og se hvilken stor jente som har fått seg en fantastisk lekker kåpe å ha på seg i kjerkå:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar