Blomstrende vår

Blomstrende vår

tirsdag 4. januar 2011

Jeg blir provosert!

...eller provokered som de sier i Danmark...Det som provoserer meg er reklame og media som først hyller absolutt ALT ved julen og som sier du MÅ ha alt for å være lykkelig, for så... under 2 uker senere oppfordre til det totalt motsatte med slankehysteri og hylle alle de som har KASTET ut julen med stor kraft. Jeg for min del synes det er kjempekoselig med juletre som er vakkert pyntet med krystaller, sølv, papirstjerner, fugler, filtblomster og hjemmelaget pynt. Det er så heftig pyntet at det drysser bare du ser på det og som egentlig "krever" støvsuging hver dag, men det orker jeg ikke å stresse med. Selvom blomstene synger på siste verset så er det jo nå sviblene kommer for full kraft med farger og som dufter himmelsk. Tulipanene åpner seg opp og henger ut av buketten, men det lager jo nye vakre stilleben for hver dag. Det er jo nå en må være kreativ og flink for å få blomstene til å vare lengst mulig. Blir liksom teit å bruke flere hundre kroner den ene uka, for så å kaste de ut så fort kalenderen har bikket et nytt år. Nå har jeg mulighet til å sette meg i sofaen, legge bena høyt og kose meg med te og småkaker:) før jul var det jo bare stress med å få alt gjort, så det er nå jeg kan puste og la tankene fly. Og selvom vi har endel rester igjen av julemat, så må jeg bare være kreativ og lage noe godt ut av det. Siden vi har ganske så mye røkelaks igjen, ble middagen idag tagliatelle med røkelaks og sukkererter. Med den stressfrie tiden kommer også overskudd og tid til å ta seg en tur ut i friluft:) Og julen skal ikke vaskes ut før 20. dag jul, og da med litt sorg.. men så kan jeg bare glede meg til å ta alt frem når vi igjen skal feire jul og glede oss over den. Det begynte med tre svibler i et Norgesglass, nå kjemper de alle for å komme seg opp og ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar