Blomstrende vår

Blomstrende vår

mandag 17. januar 2011

Den forsvunnede tilgodelapp

Helgen ble tilbringt nede i Skien. Min Mors 60 års dag ble feiret med pomp, prakt og 30 damer til fingermat, kaffe og kaker. Når det er lenge mellom hver gang en så stor flokk samles, så kan jeg love deg at det blir litt tendenser til hønsegård... Men det var veldig koselig:)
For meg ble festen litt overskygget av at jeg dagen før hadde fått en tilgodelapp av Mor. Hun hadde byttet litt julegaver for oss og siden alt var i samme butikk, ble det en ganske så stor sum, på en liten lapp. Jeg gjorde (som jeg alltid gjør..) og putta lappen i baklomma. Tenkte ikke mer på den lappen før jeg skulle legge den forsvarlig i lommeboka, flere timer og besøk senere. Da var den borte!! og siden butikken ikke ville gi meg en kopi, innså jeg på søndag at 1460,- var borte for alltid. De jeg hadde besøkt hadde jo lett igjennom alt, både sofaer og søppel, men ikke funnet den. Så fikk jeg en telefon som snudde opp ned på alt. Svigerfar hadde vært ute og måket snø, og der under 15 cm med våt regntung snø lå lappen min:) Snakk om Flaks, sa Severin Suveren. Nå ligger lappen til tørk, frem til vi skal bruke den opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar