Blomstrende vår

Blomstrende vår

tirsdag 19. januar 2010

India, mitt kjære India.

Soloppgang ved Varanasi og den hellige elv Ganges
Idag fikk jeg en utrolig flashback til dette vakre landet, som jeg har vært så heldig å blitt kjent med:) Bakpå avisen Varden hadde de idag et værbildet fra Chandigarh, og vips! så var jeg i minnenes land, pakket inn i et kashmirsjal for å holde på varmen og selvom klokken ikke kan være mer enn halv 5 om morgenen er jeg på farta for å rekke et tog som kanskje går etter rutetider, og ikke indisk tid. Kuer blir gjetet midt i veien, sjåføren skriker og bilhornet går konstant, allikevel er det stille og rolig. Landsbyer blir kjørt igjennom og jeg får et glimt inn i hverdagens morgenstell med vask og dagens første te. Lukten fra kull og åpne bål er intens og over det hele brer vinterdisen seg og legger et tungt og stille lokk over verden. En ny dag, som var for lenge siden...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar