Blomstrende vår

Blomstrende vår

onsdag 25. juni 2014

Litt alternativt...

For noen uker siden så ble jeg tipset om et kjerringråd som visstnok skal fungere mot kreft. Ja, ja, det skader ikke å prøve..

Så jeg skrelte seks (!!) hele hvitløker (ikke fedd, men hele sulamitten..) og i kjøkkenskapet stod det en flaske med akevitt. Hadde ikke Mannen drukket det opp før nå, så fikk det gå til verden av alternativ medisin. Så oppi blenderen med 2,5 dl akevitt og en hel bolle med hvitløk. Om det hadde lukta hvitløk i huset av å skrelle løkene, så var det ingenting mot nå..!

Hallbjørn Hareide hevdet at dette ikke ville lukte de tre ukene det skulle stå i kjøleskapet og trengtes kun litt clingfilm over bollen. Feil. Alt i kjøleskapet har luktet av hvitløk og sju lag med plastikk hjalp ikke. 

I dag var tiden kommet for å sile miksen. Inn under flere handleposer var dette synet som møtte meg. 
Verre ble det når jeg rørte i det..
Det er ingen filter på disse bildene, grønnfargen er reell.
Og nå skal jeg ta ti dråper av denne grønne væsken tre ganger om dagen. 

Med tanke på hvor mye det lukter og at i følge gammel tradisjon fra Nepal er sunt å spise hvitløk, så satser jeg på at dette er tingen i tiden fremover, sammen med medisinen som legene gir meg. 
Pluss pluss pluss skal denne gang ikke bli negativt, men positivt :)

2 kommentarer:

  1. Har du fortsatt med dette? Morsomt å lese om det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Beklager, men akkurat dette funka ikke for meg. Holdt jo på å brekke meg hver gang jeg skulle drikke det, og det passet liksom ikke inn med all kvalmen en cellegiftkur gir. Så nei takk, ikke for meg..

      Slett