Blomstrende vår

Blomstrende vår

fredag 9. november 2012

Skikkelig vridd krans!

Etter forespørsel fra en veldig hyggelig jente/kvinne/dame (vanskelig å sette en sånn betegnelse på noen..), som jeg gleder meg til å bli bedre kjent med, så kommer her oppskriften på min dørkrans.

Det du trenger:
Vrihassel-grener med allerede fine buer og ca lillefingertykke grener. 
(For all del.. Ikke kjøp i blomsterbutikk, men finn en venn (eller Mor..) med en slik busk i hagen. Hvis ikke blir kransen møkkadyr!)
Sterk ståltråd, men som er lett å bøye.
Noen perler i glass eller plastikkfantastikk
Et fint tynt bånd.
Noen fine blomster, kongler, fugler, fjær eller annet du er glad i..


Hvordan du går frem:
Legg grenene ut over et bord og studer formen på de. Legg de sammen sånn at du får en kranseform du er fornøyd med. (Dette tar egentlig lengst tid, bestemme seg..) Snurr ståltråd på strategiske punkter slik at kransen blir sånn nogenlunde stabil og da kan du begynne å pynte:) Jeg snurret litt fint sølvbånd rundt grenene, noen steder fast andre steder veldig løst. Så festet jeg fast noen fine plastikkperleblomster. Da var kransen ferdig og hadde fått sitt vinterlige preg. De tre fuglene er bare festet med klypene sine, noe som gjør det veldig lett å fjerne de igjen. Tidligere var det noen rosa sommerfugler på og kanskje til jul så kommer det noen hjerter eller stjerner på den. På den måten kan kransen vare lenge og man trenger ikke å kjøpe en ny for hver sesong (hvis man skulle være så gal og ønske det..)

Lykke til!

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for dette, Dagrun :) Jeg gleder meg til å prøve! Klem.

    SvarSlett
  2. Så fin krans! No blei eg veldig inspirert. Må visst ha meg ein tur i hagen til besto:)

    SvarSlett